torsdag den 30. juni 2011

Min fantastiske far

Var lige et smut forbi min far på vej hjem fra arbejde. Kaffe og hjemmebagte muffins kom hurtigt på bordet.

Lidt snak om vind og vejr. Jordbærrene skulle plukkes. Og der var nye kartofler som skulle skrælles til hans indkøbte ål. Persillesaucen med frisk persille, for det var nu blevet høstklar.

Min far skal holde grillfest for hans kusiner og fætter om en god ugens tid. Vi snakkede lidt om hvad de skulle have at spise. Min far er fuld af gode ideer.
Kartoffelsalat. – Jo, der skal der også være noget til dem som ikke regner kartoffelsalat. Måske nogle ovnbagte kartofler. – Bøfferne? Der skal vel noget i farsen. Sagde han tænkende. Jo, vi kan da komme løg og kapers i. Det synes jeg smager godt. Det tror jeg, han tænker stille over.
- Hvad havde I, i melonsalat? Spurgte han for et par dage siden. Melon og feta. Svarede jeg.
- Det lyder nemt. Konstaterede han.

Jeg er lige ved at lave agurkesalat, fortalte far. Vil du ikke have lidt med hjem? Jo. Rart at han tænker sådan og gerne deler ud.

Så i aften skal vi nyde min fars hjemmelavede agurkesalat. I øvrigt er agurkerne fra hans drivhus, så de fås ikke bedre.

Det skal lige sige, min far er 78 år, for godt et par år siden blev han enkemand. Han laver selv alt sin mad fra bunden. Masser af grønsager, bager selv sit brød og kager. Sylter rødbeder, asier, agurker og koger syltetøj og saft. Alt sammen noget, han har dyrket i sin have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.