tirsdag den 27. december 2011

Skal vi ud og klippe græs inden nytår

Hold da op et fint vejr vi har haft i dag. Vi var i haven og kigge…. Rabarberen er ved at komme op…. Men det det bliver nu ikke til rabarberkompot til nytår ;-)


Juleroserne står med fine hvide blomster. Jeg synes de er smukke og har bare lyst til at plukke dem med ind. Måske kommer der et par stykker med ind i morgen.

Vi fik ikke fået tømt alle krukkerne i haven så nu står den spanske marguerit med knopper. Det er helt vildt… Sidste år lå der sne i haven og i år der 6-10 graders varme.


Ukrudtet og græsset gror… Jeg gider ikke gå i haven i juleferien. Men vi går og pjatter med om vi skal ud og klippe græs.  
I drivhuset er spinaten ved at komme op (og en masse hønsetarm) det bliver dejligt når vi kan høste den første spinat.

Jeg går og nyder juleferien sammen med manden. Det er skønt, vi spiller scrabble, snakker og hygger os.
I morgen skal vi til juletræ sammen med barnebarnet og hendes forældre. Jeg håber, det bliver hyggeligt.
- Det er godt nok mange år siden vi sidst har været til juletræ… Rundt regnet 20 år siden…

Nu vil jeg se om jeg kan finde et mønster på nogle papirsblomster til min nye vase….

God aften til jer.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er helt vildt, som alting spirer og gror. I dag jokede min mand og jeg også med, at vi da vist hellere måtte se at få slået græs... :-D

    Men - vi må nok hellere se at få dækket tingene til i stedet for - inden der kommer frost!

    *KNUS* fra Lisbet

    PS. God fornøjelse til juletræ! Det skal nok blive super hyggeligt! :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder meget fornuftig at få planterne dækket af. Vi har også et par planter vi går og værner om...

    Iøvrigt var det hyggeligt at være til juletræsfest...

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.