onsdag den 30. maj 2012

Syrener

Jeg er glad for de lyslilla syrener. Det kan godt være at de er uægte, men hold op hvor de dufter.
Vi har et syrenhegn på 8 meter og hvor vi nyder dem i denne tid. Der er dog også en mørklilla og en hvid imellem syren imellem.
Syrenerne har en lille anekdote med sig.
-Mine bedsteforældre boede ned til åen i Svostrup. Og her groede en masse uægte syrener, da jeg var barn, i den gamle have. (Den gamle have, var en have som mine bedsteforældre ikke brugte mere).
Her var masser af syrner, gule blomster som lignede små sole og anemoner. Og her måtte jeg bare plukke løs.  Så jeg plukkede masser af syrener til min bedstemor, som passede mig i dagligdagen.
Om vores syrener, stammer selvfølgelig derfra. Og jeg nyder dem, mens jeg tænker på min kære bedstemor. Min bedstemor døde, da jeg var 7 år.
Nu henter jeg en enkelt gren i og nyder den. Synd og skam for de holder ikke længe, når de er plukket.
God aften til jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.