tirsdag den 3. juli 2012

Klar til sommer

Så har jeg fået syet sommerbukserne til børnebørnene. Så mangler vi kun solen.

Bukserne er syet af stofresterne fra nogle lange bukser. Så er jeg næsten færdig med bukser i denne omgang.

Jordbærrene savner solen lige som os. Det er for koldt og så regner det...


Jeg synes, det går for langsomt i køkkenhaven. Tålmodighed er vist ikke lige min stærke side. Jeg glæder mig nemlig til at jeg kan hente løg i haven. Men synes ikke at de vokser.
Og hos den økologiske landmand, hvor jeg henter kartofler og løg, er løgene spist af larver.


Nå. Men helt sølle er det nu ikke. Min far har kogt blandet saft, af rabarber, gamle solbær og hindbær til os. Og det smager af sol og sommer. Hurra for min far.
- Føler mig godt nok lidt forkælet. Tænk min far ringede til mig, da jeg lige havde fået fri fra arbejde og sagde: Kig lige forbi på vejen hjem.
- Og så fik jeg både saft og gele og en snak over en kop kaffe og hans hjemmebagte pæretærte med mandler. Den smager fantastisk.

God dag til jer.

PS. Min far er 79 år ung J Og jeg driller ham med at han burde have en blog, med alt hans hjemmelavede mad og hjemmebag. Og hans have har ikke et stykke ukrudt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.