søndag den 4. maj 2014

Så er der friskbagt

Jeg er vild med min nye bagebog, Den økologiske bager´ af Nicolai Halken Skytte fra Emmerys.

- Selv om jeg bøvler med surdejen. Vores voksne datter mener, at jeg bruger mere tid på at pusle om surdejen end hende.
Men hende (datteren) sætter jeg da ikke ind i køleskabet når jeg ikke gider mere.

MEN det tager tid at bage med surdej og jeg synes ikke det er helt nemt med de hævetider. Jeg skal jo ligesom på arbejde ind imellem.
 
Men jeg øver og øver. Nogle gange går det godt og andre gange... Ja, mindre godt.

Så nu får i lige nogle brødbilleder af nogle af mine forsøg...
  
Rug-hvedebrød med honning
 
Græskarkernebrød
 
e-brød
Jeg har altid gerne villet bage med surdej.... Men jo mere jeg har læst om det, jo svære synes jeg det blev.... Så jeg har forsøgt et par gange uden det er lykkes....
- Men nu vil jeg vinde.....over surdejen.
 
Har du en passion som du kæmper med??? Eller bare noget som du kæmper med?
 


1 kommentar:

  1. Jeg har bagt meget rugbrød med surdej, uden nogen problemer udover at det skulle planlægges ind i en travl hverdag. Surdejen er faktisk lagt på hylden efter ungerne flyttede hjemmefra for mange år siden. Jeg bager stadig meget, men sjældent med surdej.
    Passioner har jeg mange af, alt for mange, og kampe kæmpes da også ind imellem.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.